نرم افزار ویپ

نصب، راه اندازی و پشتیبانی تلفن گویا و VOIP


الگام با هدف ارائه خدمات ارتباطات تلفنی مانند نصب و راه اندازی سرور ویپ (مرکز تلفن تحت شبکه)، واگذاری خط تلفن از اپراتورهای ثابت کشور، فروش تجهیزات ویپ و شبکه فعالیت خود را آغاز کرده است. خدمات تلفن گویا و VOIP برای کلیه سازمان ها، شرکت ها، ادارات و تمامی ارگان هایی که در مکالمات روزانه خود کنترل کیفیت، هزینه و پرسنل را ضروری می دانند، قابل استفاده است. هزینۀ بسیار کم و امکانات نامحدود فناوری VoIP باعث شده است تا مدیران سازمان‌ها و شرکت های مختلف به فکر استفاده بهینه از این فناوری برآیند.

شرکت مهندسی الگام
شرکت مهندسی الگام

معرفی نرم افزار ویپ - راهکار یکپارچه مدیریت تماس:


مرکز تماس ویپ ( ip pbx) یا به عبارت عامیانه تر سانترال ویپ نسل جدید از مراکز تماس می باشند که بر بستر شبکه و بر پایه پروتکل آی پی (tcp / ip) پیاده سازی می شوند . حتما شما یک مرکز تماس معمولی را در یک سازمان یا اداره از نزدیک دیده اید که وظیفه ی ارتباط دادن داخلی ها ی درون مرکز را به تلفن های مخابراتی دارد . مرکز تماس (ip pbx ) امکان انتقال صدا ، تصویر و پیام های متنی را بر روی بستر شبکه به راحتی برای شما فراهم میکند و باعث یکپارچه سازی ارتباطات شما می شود .


ویپ یا پروتکل صدا بر روی اینترنتی با ترکیب شدن با سیستم های مرکز تماس جدید امکانات جدیدی را به این سیستم ها اضافه کرده و با متصل شدن به شبکه اینترنت باعت کاهش هزینه های تماس ها برای هزینه تماس های تلفنی راه دور شده . به خاطر پیاده سازی بعضی از قابلیت های مرکز تماس و تلفن ویپ به صورت نرم افزاری کاهش قیمت این نوع مرکز تماس ها و تغییر پذیری آسان آن را به همراه داشته . از جمله قابلیت هایی که نرم افزاری بودن مرکز تماس به آن اضافه کرده می تواند به سیستم پاسخگوی خودکار (IVR) ، مشاهده تماس ها و داخلی ها به صورت زنده ، سیستم های گزارش گیری از تماس ها ، سیستم های محاسبه هزینه ، ارتباط با درگاه های ویپ با استفاده پروتکل sip ، ایجاد داخلی برای ارتباط مرکز تماس با skype و google talk و … .




مرکز تماس ویپ:


با مرکز تماس حرفه ای ویپ براحتی می توانید ارتباطات سازمان خود را یک پارچه کنید . با تماس با قسمت فروش و دریافت مشاوره همکاران ما بهترین سیستم مرکز تماس را با توجه به قابلیت های درخواست شده از سمت شما ارایه می دهند .

سیستم تلفنی پایه

سیستم تلفنی پایه

اضافه کردن سطح در IVR

اضافه کردن سطح در IVR

ایجاد گروه تماس

ایجاد گروه تماس

تعریف منوی صوتی IVR

تعریف منوی صوتی IVR

ایجاد صندوق پستی به ازای کاربر

ایجاد صندوق پستی به ازای کاربر

ارسال پیام صوتی از طریق ایمیل

ارسال پیام صوتی از طریق ایمیل

سیستم نظرسنجی

سیستم نظرسنجی

نظرسنجی به ازای هر کاربر

نظرسنجی به ازای هر کاربر

مشروط کردن  یک بازه زمانی

مشروط کردن یک بازه زمانی

ایجاد اتاق کنفرانس

ایجاد اتاق کنفرانس

ایجاد پارکینگ تماسی

ایجاد پارکینگ تماسی

ایجاد الگوی تماس دلخواه

ایجاد الگوی تماس دلخواه

امکانات و مزایای تلفن گویا (VOIP)

برخی از امکانات و مزایای تلفن گویا بر پایه سیستم VOIP


شرکت مهندسی الگام

کیفیت بالا و کم نظیر مکالمه Full HD

مکالمات شما به صورت Full HD خواهد بود.

شرکت مهندسی الگام

ایجاد شماره های داخلی بدون محدودیت

برای مجموعه خود، به تعداد نا محدود داخلی ایجاد کنید.

شرکت مهندسی الگام

کنفرانس و تماس صوتی و تصویری بین مشترکین

از طریق ویپ، کنفرانس صوتی یا تصویری برگزار کنید.

شرکت مهندسی الگام

قابلیت ایجاد صف انتظار

خطوط شما هیچوقت اشغال نخواهد بود.

شرکت مهندسی الگام

امکان پاسخگویی در تبلت و تلفن همراه

خارج از محل اداری به تماس ها پاسخ دهید.

شرکت مهندسی الگام

ایجاد تهیه گزارش ریز مکالمات برای کاربران

گزارش مکالمات کارمندان خود را داشته باشید.

شرکت مهندسی الگام

قابلیت ضبط مکالمات ورودی و خروجی

مکالمات را برای استناد به آنها ضبط کنید.

شرکت مهندسی الگام

قابلیت مدیریت، دریافت و ارسال فکس

بدون نیاز به تجهیزات، فکس داشته باشید.

ویپ چیست ؟


ویپ (VoIP) به معنی انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا Voice over IP است. در تکنولوژی ویپ صدای آنالوگ که امکان انتقال بر روی امواج الکتریکی و سیم مسی را دارد ؛ به صفر و یک تبدیل می کند و بصورت دیجیتال در بستر شبکه منتقل نماید. به بیان دیگر صدا ابتدا توسط میکروفن گوشی به امواج الکتریکی تبدیل شده ،سپس توسط گوشی تلفن ویپ به صورت دیجیتال تبدیل می شود و این اطلاعات دیجیتال در شبکه به سرور ویپ یا سانترال تحت شبکه ارسال می شود. سانترال ویپ پس از تشخیص مقصد،اطلاعات را به گوشی ویپ مقصد یا گیتوی ویپ که به خطوط شهری متصل است ارسال می کند. در نهایت ، در مقصد گیتوی یا گوشی وپ اطلاعات دیجیتال را مجددا به امواج الکتریکی تبدیل می کنند و دوباره تبدیل به صدای آنالوگ می شود. از اولین تجربه های استفاده از VOIP در کشور استفاده از تماس اینترنتی تحت شبکه نرم افزار های پیام رسان اولیه مانند یاهو ، msn و ... می باشد. در ادامه تکنولوژی ویپ بواسطه ارزش افزوده ای که با کاهش هزینه ها داشت در کارت های تلفن بین المللی جهت تماس ارزان قیمت مورد استفاده قرار گرفت. سیستم تلفنی الو ویپ همه روزه با سرعت زیادی جایگزین دستگاه های سانترال قدیمی می شود.و امروزه سیستم تلفنی تحت شبکه یا همان voip با سرعت زیاد به انتخاب اول شرکت ها تبدیل شده است.

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که هنگام برقراری تماس با یک سازمان، صدای ضبط شدۀ فردی در آنسوی خط از شما بخواهد عددی را از یک فهرست انتخاب و در صفحه کلید تلفن خود وارد کنید. در این حالت شما با یک سیستم تلفن گویا ارتباط بر قرار کرده اید. امروزه داشتن خدمات تلفن گویا در سازمان ها به امری ضروری تبدیل شده و یكی از مهم‌ترین عوامل رضایت مشتریان است.

فناوری VOIP که با نام های IP تلفنی یا تلفن گویا نیز شناخته می شود، از اینترنت و شبکه های کامپیوتری برای برقراری مکالمات تلفنی شرکت ها استفاده می کند. VOIP به شرکت ها این امکان را می دهد تا با بیش از صدها شعبۀ خود، خارج از ساختمان اصلی، ارتباط برقرار کنند. فناوری VOIP در مقایسه با تلفن‌های سنتی مبتنی بر خطوط سیم مسی، از فناوری دیجیتال استفاده می‌کند. در واقع، ویپ صدا را از طریق اینترنت، به صورت بسته های اطلاعاتی IP منتقل می کند. همچنین به دلیل استفاده از سیگنال های دیجیتال در ویپ مانند DSL، کیفیت صدای بالاتری را نسبت به تلفن های سنتی دارند.

شرکت مهندسی الگام

با خط شما تماس گرفته میشود

در ابتدا، کاربران با خط اختصاصی شما تماس می گیرند.

فرد مورد نظر به سیستم شما وصل می شود

کاربران به سیستم شما وصل شده و توضیحات لازم را می شنوند.

به اشتراک گذاری تماس

تماس گرفته شده توسط سیستم ویپ در بخش های مختلف به اشتراک گذاشته می شود.

پایان !

اکنون کاربران می توانند با فرد مورد نظر خود مکالمه کنند.

IPPBX در ویپ


IP-PBX یک راهکار مفید است که در ساختار VoIP ارائه می شود .عبارت PBX (Private branch exchange) به معنی دستگاه های تلفن مرکزی یا سانترال ها می باشد و در شرکتها نقش اساسی در ایجاد ارتباطات دارند . این دستگاه خطوط داخلی را بصورت آنالوگ یا دیجیتال بروی سیم تلفن منتقل می کنند . امروزه با کمک VoIP این دستگاه ها به نحوه جدیدی عرضه می شوند . ترکیب VoIP در دستگاه PBX نسل جدیدی از دستگاه را بوجود آورده که IP-PBX نام دارد . مزایای جدید این دستگاه , از نقطه نظر متفاوتی قابل بررسی است که به بعضی از موارد آن اشاره خواهد شد .


این سیستم علاوه ارائه تمام امکانات سیستم تلفن سانترال قدیمی ، امکانات متنوع و جدیدی را نیز فراهم کرده است.از جمله :


  • تعریف IVR (پاسخگو خودکار)
  • امکان Call Back جهت تماس از طریق تلفن از بیرون با سیستم
  • برقراری تماس کنفرانسی چند کاربر با یکدیگر
  • استفاده از سیستم رمزنگاری برای امنیت اطلاعات
  • سیستم صندوق پستی
  • پشتیبان گیری از تنظیمات سیستم، تماس ها ،گزارشات
  • تعریف موزیک انتظار متفاوت برای هر داخلی
  • پیج کردن تمام داخلی ها به صورت همزمان و تکی
  • انتقال تماس های تلفنی
  • ضبط و فشرده سازی تمامی تماس ها
  • تعریف فاکس سرور مجازی اختصاصی برای داخلی
  • مکانیزم های فشرده سازی برای کاهش پهنای باند

انواع تلفن


IP Phone

تلفن IP بهترین گزینه برای سیستم های IP-PBX است . این تلفن ها توسط کاربر قابل برنامه ریزی هستند و بر این اساس امکانات بسیاری در اختیار کاربر قرار می دهد. بعضی تلفن های آی پی ،چندین ورودی خط داشته و با این ویژگی می توان بیشتر از یک تماس به هر داخلی (Extension) داد . در تصویر زیر یک IP Phone را مشاهده می نمایید.


SoftPhone

سافت فون یک نرم افزار است که بر روی کامپیوتر یا موبایل های هوشمند نصب شده و تحت پروتکل های SIP یا IAX با IP-PBX ارتباط برقرار می کنند و با برقراری این ارتباط کاملا مانند یک تلفن ویپ عمل می کند. برای استفاده از نرم افزار بر روی کامپیوتر نیاز به اسپیکر، میکروفن و هدست می باشد ولی بر روی موبایل با بلندگو و میکرفون موبایل سازگار می باشد. از Soft Phone های معتبر و شناخته شده می توان به Xlite، Express talk، Zoiper اشاره نمود. (ATA


(ATA Analog Telephone Adapter)

این دستگاه درگاه مبدل تلفن های آنالوگ و اتصال آنها به ویپ می باشند . این مودم ها از یک سو به شبکه و IPPBX متصل می شوند و از سوی دیگر به تلفن معمولی وصل می شود و با تبدیل خطوط VoIP این سیستم به آنالوگ، امکان اتصال گوشی معمولی به ویپ فراهم می نمایند.


gateway ویپ

FXO Gateway

این نوع از گیت وی به خطوط تلفن شهری قابل اتصال هستند . به عبارت دیگر تماسی که از خط آنالوگ برقرار می شوند، توسط این گیت وی به مکالمات ویپ(VoIP) تبدیل می شوند و به سمت تلفن ویپ ارسال می شوند.


FXS Gateway

این گیت وی به گوشی تلفن متصل می شود. به عبارت دیگر این گیت وی تماس تلفنی گوشی آنالوگ را روی شبکه ارسال و دریافت می کند.


Digital Gateway

این نوع از گیت وی که قیمت بالاتری نسبت به سایر نمونه ها دارد، به خطوط E1 متصل می شود و از سمت دیگر به شبکه دیتا متصل می شود.

کارت ویپ


کارت دیجیتال

کارت دیجیتال، که در داخل کامپیوتر از طریق PCI یا PCI-e بر روی مادربرد نصب می شود ، قادر است از پورت های دیجیتال نظیر T1، E1 ارتباط نرم افزار الو ویپ با شبکه تلفن شهر یا مراکز تلفن را برقرار کند. در ایران از پورت E1 جهت سرویس دیجیتال استفاده می شود . لازم به ذکر است هر خط E1 تا 30 خط تلفن جهت برقراری ویپ را ساپورت می کند.


کارت آنالوگ

کارت آنالوگ ویپ (FXS/FXO) در ظرفیت 1 تا 48 پورت در دسترس هستند . این نوع از کارت ها در ظرفیت پایین به کانکتورهای RJ-11 و در ظرفیت بالا به RJ-21 مجهز شده اند. از این کانکتورها می توان برای ارتباط با خطوط شهری، داخلی و یا اتصال میان نرم افزار الو ویپ و هر IPPBX دیگری بهره گرفت.در زیر یک کارت آنالوگ نمایش داده شده.

الگام هم اکنون با پوشش طیف وسیعی از محصولات و سخت افزارها، نظیر گوشی های IP Phone، گیت وی ها، کارت های PCI و دیگر لوازم جانبی، نماینده مستقیم برندهای مختلف فعال در فناوری VoIPمی باشد و به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان و توزیع کنندگان این تجهیزات در ایران به شمار می آید. همچنین، الگام به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده تجهیزات VoIP با افتخار اعلام می کند که همه روزه (حتی روزهای تعطیل)، آماده خدمت رسانی به کاربران خود، چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری می باشد.

طبیعتا بنا بر برخی ملاحظات، امکان انتشار تمامی جزئیات پروژه های اجرا شده یا جزئیات محصولات نرم افزاری در فضای مجازی وجود ندارد. بنابراین، در صورت تمایل، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شرکت مهندسی الگام

خدمات الگام

خدمات و سرویس هایی که الگام ارائه می دهد.

مشاوره، نصب و راه اندازی تلفن گویا

برای نصب و راه اندازی سیستم تلفن گویا با ما تماس بگیرید. همچنین، می توانید از کارشناسان فنی ما جهت خرید و راه اندازی سیستم ویپ به رایگان مشاوره بگیرید.

پشتیبانی تلفن گویا

کارشناسان فنی ما به صورت شبانه روزی به هردو صورت حضوری و تلفنی، آمادۀ خدمت رسانی به کاربران می باشند. تنها کافیست که با ما تماس بگیرید.

فروشگاه محصولات تلفن گویا

فروشگاه الگام، کامل ترین و جامع ترین فروشگاه تجهیزات ویپ در ایران است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه ما به راحتی محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

برتری های VOIP نسبت به سانترال

مزایای سیستم VOIP نسبت به سانترال

  • رابط گرافیکی و مبتنی بر وب

    می توانید از طریق اینترنت و رابط های گرافیکی، سیستم ویپ خود را مدیریت کنید و از تمامی امکانات موجود مانند برگزاری کنفرانس صوتی، انتقال تماس، صندوق صوتی و ... استفاده نمایید. این مزیت، کنترل تنظیمات سیستم را بسیار آسان می کند.

  • کاهش هزینه های تلفن

    یکی از مهم ترین مزایای ویپ هزینه پایین آن در قیاس با نسل قدیم تلفن های داخلی است. VoIP به شرکت ها و سازمان ها این امکان را می دهد تا با هزینه ای کم، اقدام به برقراری ارتباط با شعبه های خود در سراسر جهان کنند.

  • عدم نیاز به سیم کشی

    شما می توانید با اتصال گوشی های تلفن به هر پورت استاندارد شبکه کامپیوتری، از سیستم ویپ خود استفاده کنید. تلفن های نرم افزاری این امکان را دارند که به طور مستقیم بر روی رایانه نصب شوند. لذا به هیچ سیم کشی نیاز ندارند.

  • دستگاه های تلفن

    دستگاه های تلفن سیستم VoIP یا IP PBX مبتنی بر پروتکل SIP عمل می کنند. لذا امکان ارائه سرویس به هر مدل تلفن سخت افزاری یا نرم افزاری که بر اساس استاندارد SIP باشد را دارند. این ویژگی در سیستم تلفنی نسل قدیم وجود نداشت.

  • قابلیت افزایش ظرفیت

    در سیستم VoIP، اضافه کردن بسیاری از امکانات پیشرفته به صورت نرم افزاری انجام می شود و سختی سیستم قدیمی سانترال را ندارد. بنابراین دیگر لازم نیست که برای افزایش خطوط تلفن یا شماره های داخلی هزینه های گزاف پرداخت نمایید.

  • امکان انتقال شماره داخلی

    در صورت جابجایی شما می توانید شماره داخلی خود را به دفتر جدید خود انتقال دهید. این اتفاق بدون هیچگونه تغییر در سیستم ویپ، به راحتی قابل اجراست. حتی اگر این محل جدید خارج از محل اداری شما باشد.

ماژول های مرکز تماس و نرم افزار ویپ



قبل از اتصال تماس، اپراتور پاسخگوی تلفن را به مشتری خود معرفی نموده و حس حرفه‌ای بودن و مسئولیت‌پذیری را به مشتریان خود منتقل نمایید. ماژول اعلام اپراتور پاسخگو به صورت متمرکز مدیریت عناوین اپراتورها جهت اعلام به تماس گیرندگان بر عهده دارد. در بستر گردش‌کارهای پویا و هوشمند مرکز تماس این ماژول این امکان را می‌دهد که با کمترین سربار مدیریت و تنظیم، عناوین و نقش‌های اپراتورهای پاسخ‌گو به تماس‌گیرندگان اعلام‌ شود و مسئولیت‌پذیری و تعهد سازمان نمایش داده‌شده و تجربه انسانی‌تری برای مشتریان فراهم ‌گردد.

  • امکان فعال و غیر فعال کردن معرفی اپراتور بر روی داخلی‌ها، صف‌ها و...
  • امکان فعال و غیر فعال کردن معرفی اپراتور در کنار سایر ماژول‌ها ( به عنوان مثال چنانچه ماژول تماس مجدد فعال باشد دیگر اپراتور معرفی نشود.)
  • امکان تنظیم معرفی با استفاده از نام، سمت، کد یا به صورت ترکیبی

از مخاطبان خود بخواهید که اپراتورها را ارزیابی نمایند. براساس ارزیابی‌ها اقدام نمایید و در عمل نشان‌دهید که به نظر مشتری ارج می‌نهید. اطلاعات واقعی را مبنای ارزیابی و کارایی سازمان خود قرارداده و همیشه در حال بهبود خدمات خود باشید. ماژول نظرسنجی اپراتور این امکان را برای تماس‌گیرندگان فراهم‌ می‌نماید که پس از پایان تماس یا در هر زمان در حین تماس اقدام به ارزیابی و اعلام نظر راجع به اپراتور بنمایند.

  • امکان دریافت نظرسنجی از کیفیت پاسخ‌گویی اپراتور پس از اتمام تماس اپراتور
  • امکان توقف مکالمه توسط تماس‌گیرنده و انجام ارزیابی در حین تماس با اپراتور
  • امکان تعریف بازه‌ای سطوح کیفیت و دریافت سطح رضایتمندی از مشتریان
  • امکان اقدام پیرو سطح کیفیت اظهارشده توسط مشتری ( اتصال به اپراتور یا صف دیگر، ارسال پیام، ایجاد پرونده، ارسال پیام به کاربر، دپارتمان، گروه )
  • گزارش نظرسنجی از اپراتورها و ویجت وضعیت رضایت (وضعیت رضایت از اپراتور، وضعیت رضایت از تیم، سمت‌ و دپارتمان و...)
  • امکان ثبت کلام مشتری پس از ارزیابی (صندوق صوتی ارزیابی)

سیستم‌های تلفنی مدرن امکان شنود مکالمه یا ورود به تماس توسط سایر کاربران را فراهم می‌نماید. ماژول درخواست کمک اپراتور این امکان را فراهم می‌نماید که اپراتور‌ها در حین مکالمه با مشتری از کارشناس تخصصی لازم درخواست شنود یا ورود به مکالمه را بنمایند. در صورت عدم حل مشکل یا نیاز تخصصی‌تر تماس می‌تواند به صورت هوشمند به کارشناس شنود‌کننده منتقل گردد.

با توجه به وضعیت تماس، مرحله رسیدگی به درخواست مشتری در فرآیند پاسخگویی سازمان از طریق ایمیل، پیامک و شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اطلاع‌رسانی لازم را نموده و آنها را جهت اقدامات بعدی راهنمایی نمایید.

تماس‌گیرندگان ثبت‌شده در سیستم یا ناشناس را براساس کد پیش‌شماره، کد منطقه و... به مسیر مناسب هدایت بنمایید. به عنوان مثال تماس‌گیرندگان از شهرستان‌ها به مدیریت امور شهرستان و تماس گیرندگان منطقه ۱ را به کارشناس مربوط به شمال تهران متصل نمایید

صف‌های عمومی را خلوت کنید و تجربه بهتری برای مشتریان خود خلق کنید. با استفاده از ماژول ارتباط مجدد مستقیم، زمانیکه به هر دلیل تماس با مشتری قطع گردد یا اینکه مشتری می‌بایست کاری را سمت خود انجام دهد، در صورت تماس مجدد مشتری بدون نیاز به انتظار در صف‌های تماس و یا انتخاب اپراتور، به صورت خودکار به اپراتوری که پیشتر با وی در حال تماس بوده‌است اتصال می‌یابد. ماژول ارتباط مجدد براساس تنظیمات و یا سفارش مشتری به صورت هوشمند عمل می‌نماید. به عنوان مثال تا زمانیکه درخواست مشتری حل نشده باشد و یا اینکه زمان معینی از آخرین تماس مشتری نگذشته باشد وی را به همان اپراتور وصل می‌نماید. در صورت تغییر نیاز مشتری و یا در صورت عدم حضور اپراتور پاسخگو، سیستم به صورت هوشمند مشتری را مستقیماً به بهترین جایگزین اپراتور پیشین وصل می‌نماید.

  • اتصال مشتری به اپراتور مناسب در صورت تماس مجدد وی پس از قطع تماس
  • تشخیص هوشمند اپراتور پاسخگو در صورت تماس مجدد مشتری
  • آخرین اپراتور پاسخگو
  • اپراتور تخصصی براساس آخرین درخواست مشتری (باشگاه)
  • اپراتور مرتبط با کارتابل مشتری(باشگاه)
  • امکان تعریف شاخص‌های تشخیص اتصال مستقیم براساس زمان، درخواست باز، تمایل مشتری
  • امکان درخواست مشتری جهت تماس از سمت شرکت پیرو تماس قطع شده (ماژول درخواست تماس)
  • امکان شناسایی مشتری براساس شماره تماس
  • امکان دریافت شماره مشتری
  • امکان دریافت رمز مشتری
  • امکان تغییر رمز مشتری

ماژول بررسی وضعیت قرارداد

  • تصمیم گیری هدایت تماس براساس وضعیت قرارداد مشتری

ماژول اعلام مانده حساب

  • اعلام مانده حساب مشتری به وی

ماژول ارسال لینک پرداخت

  • صدور لینک پرداخت برای مشتریان در مسیر تماس تلفنی

براساس هزینه مربوطه به درخواست، مانده حساب و... برای مشتریان لینک پرداخت آنلاین صادر کرده و برای موبایل وی پیامک نمایید.

ماژول انتقال هوشمند تماس بر اساس تخصص

  • هدایت تماس به اپراتورها براساس تخصص مورد نیاز

با توجه به نیاز تخصصی مشتری وی را هوشمندانه به اپراتوری مناسب هدایت نمایید. براساس نیازهای مشتریان تخصص‌های لازم را تعریف نموده و به اپراتورها و تیم‌ها تخصیص دهید. همچنین برای مشتریان خاص خود کارشناس متخصص ویژه را مشخص نمایید. تخصص مورد نیاز مشتری یا از وی پرسیده می‌شود یا اینکه به صورت هوشمند از بستر تماس تشخیص داده‌ می‌شود. به عنوان مثال چنانچه مشتری شماره سفارش خود را وارد سیستم نموده‌باشد با توجه به نوع سفارش به کارشناس مرتبط اتصال می‌یابد. یا اینکه چنانچه اپراتور پاسخ‌دهنده در پشت صحنه مشخص نماید که مشتری نیازمند آموزش است تماس به صورت خودکار به کارشناس آموزش انتقال داده می‌شود. ماژول‌های دیگر نرم‌افزار نیز می‌توانند با استفاده از اطلاعات تخصص رفتار مناسب با نیاز مشتری را ارائه دهند. به عنوان مثال چنانچه تماس مجدد از مشتری در بازه‌ی زمانی مشخص دریافت‌شود می‌توان وی را به صورت خودکار به تیم تخصصی بر اساس تخصص مورد نیاز وی در آخرین تماس متصل نمود.

  • امکان تعریف انواع تخصص‌ها و دپارتمان‌های تخصصی متناظر با نیازمندیهای مشتریان سازمان
  • امکان مدیریت و تخصیص تخصص‌ها به اپراتورها و تیم‌های سازمان
  • امکان تعریف کارشناسان تخصصی برای مشتریان (کارشناس فروش، کارشناس پشتیبان...)
  • امکان دریافت نیاز تخصصی مشتری و یا تشخیص هوشمند تخصص لازم براساس سوابق و تعاملات مشتریان با سیستم
  • گزارش، ویجت و تحلیل‌ براساس تخصص‌ها جهت نیازسنجی مشتریان

ماژول انتقال هوشمند تماس براساس مسئول جاری سفارش

  • انتقال تماس مشتری به کارشناس مسئول مرحله جاری سفارش براساس چرخه‌های پیام‌گستر

بسیاری از تماس‌های ورودی سازمان‌ها جهت پیگیری وضعیت سفارشات مشتریان می‌باشد. با استفاده از این ماژول شماره سفارش از مشتریان دریافت می‌شود و براساس آن، چرخه کاری مربوطه بازیابی و با توجه به مرحله رسیدگی به درخواست مشتری را به اپراتور مربوطه هدایت می‌شود. با استفاده از این ماژول زمانی‌که یک اپراتور اقدامات لازم را بر روی سفارش مشتری انجام می‌دهد و سفارش به کارتابل کارشناس بعدی ارجاع می‌شود، تماس نیز به صورت هوشمند به کارشناس بعدی هدایت می‌شود.

ماژول اعلام وضعیت سفارش

  • اعلام وضعیت رسیدگی به درخواست مشتریان

برای هر مرحله از چرخه رسیدگی به سفارشات مشتریان کلامی جهت توصیف وضعیت رسیدگی به سفارش تعریف نموده و به مشتریان این امکان را بدهید که با ورود شماره سفارش خود به سیستم از وضعیت رسیدگی به آن اطلاع یافته و جهت اقدامات بعدی راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

ماژول درخواست تماس (CallBack)

  • دریافت درخواست تماس از سمت شرکت به مشتریان

به جای اینکه مشتریان در صف انتظار قرار گیرند به آنها اجازه بدهید که درخواست تماس از سمت شرکت در زمان مناسب را ثبت نمایند. کارشناسان شما می‌توانند ضمن بررسی درخواست مشتری و انجام اقدامات لازم در زمان مناسب با مشتری تماس گرفته و مشکل وی را برطرف نمایند. همچنین به جای اینکه مشتری جهت درخواست خود نیاز به تماس پیگیری داشته‌باشد، به صورت هوشمند در سیستم از سمت وی درخواست تماس ثبت نمایید تا کارشناسان در زمان مناسب با مشتریان تماس گرفته و وی را از پیشرفت کار مطلع نموده و اطلاعات لازم را از وی دریافت نمایند.

  • امکان دریافت درخواست تماس در هر مرحله از چرخه تماس از طرف مشتری
  • امکان دریافت زمان مناسب جهت تماس از مشتری
  • برنامه‌ریزی، تشخیص اپراتور مناسب و قرار گرفتن خودکار تماس به مشتری در صف اپراتور
  • گزارش و ویجت درخواست تماس‌های ثبت شده جهت اپراتور و مدیر
  • فرم درخواست تماس جهت جاگذاری در سایت و باشگاه

ماژول تصمیم براساس مشخصه تماس‌گیرنده (Caller Profile)

  • هدایت مشتری براساس ویژگی‌ها و مشخصه‌های هویتی و تجاری وی

مشتری خود را بشناسید و براساس ویژگی‌های او بهترین تجربه خدمت را برای وی فراهم نمایید. مسیر و هدایت تماس را براساس انواع ویژگی‌های مشتری نظیر جنسیت، منطقه، کلاس مشتری و... تعیین نمایید. مشخصه‌های هویت به صورت پیش‌فرض و قابل تعریف توسط سازمان می‌باشند. هویت مشتری از طریق شماره تماس وی یا پس از دریافت شماره مشتری مشخص می‌گردد و در مسیر برنامه تماس می‌توان براساس ویژگی‌های وی تصمیم‌گیری نمود.

  • امکان استفاده از مشخصه‌های پیش‌فرض یا تعریف مشخصه‌ها توسط مدیر سیستم
  • امکان تصمیم‌گیری در پلن تماس براساس مقادیر ویژگی‌های مشتری

مقایسه سانترال و ویپ

سیستم تلفنی ویپ چگونه کار می کند؟

هرچند که هدف اصلی استفاده از سانترال و VOIP در نهایت ایجاد برقراری تماس بین طرفین است، اما با این حال تفاوت هایی را نیز با یکدیگر دارند.

سیستم های سانترال سال هاست که برای برقراری ارتباط بین کاربران سازمان استفاده می شود، در حالی که VOIP اخیرا به منظور برقراری تماس برروی بستر شبکه توسعه یافته است اما برای انتخاب بین این 2 مورد، نیاز است که معایب و مزایای هریک را به وضوح بدانید.

  • پروتکل های اتصال به سیستم

    عمده تفاوت بین سیستم های سانترال و VOIP در نحوه برقراری اتصال بین مشترکین است. سانترال اساسا یک شبکه تلفنی کوچک است که از استاندرادهای خطوط تلفنی برای برقراری تماس استفاده می کند. برای یک نصب معمولی شبکه سانترال به سرور، مدار کنترلی و چندین خط متصل به سیستم محلی نیاز است که این خطوط از طریق یک سیستم سوییچ داخلی وظیفه هدایت تماس های دریافتی به خطوط را به عهده دارد. در حالی که سیستم VOIP به طور قابل توجهی ساده تر است، چرا که انتقال صدا برروی بستر شبکه اتفاق می افتد و تنها به شبکه و یک تلفن آی پی یا کامپیوتر نیاز است.

  • رابط کاربری تنظیمات

    در قسمت تنظیمات و ویژگی ها، سیستم های ویپ قابلیت های بیشتری را نسبت به سیستم های سانترال برای تنظیم دارا می باشند. به دلیل اینکه سیستم های ویپ مستقیما از سمت سرور مدیریت می شوند، نیاز به تخصص بالا در زمینه تکنولوژی ویپ و شبکه های کامپیوتری نیاز است در حالی که در سانترال به دلیل قابلیت های کمتر نیاز به تخصص زیادی برای مدیریت سانترال نیاز نیست.

  • موارد تاثیرپذیر بر کارایی

    به دلیل استفاده از بستر شبکه برای برقراری تماس در ویپ، امکان برقراری تماس فراتر از مکان فیزیکی وجود دارد و این امکان تاثیر پذیر از کیفیت شبکه خواهد بود. از طرف دیگر سیستم های سانترال بر پهنای کابل های تلفن مسی صدا را انتقال می دهند و محدود به وسعت کابل کشی سیم های مسی هستند.

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • حضور فعال در عرصه بین‌المللی